Ezek voltak a feladatok és a megoldások az emelt szintű matekérettségin: hivatalos javítókulcs
Az Oktatási Hivatal közzétette a tegnapi emelt szintű matekérettségi hivatalos megoldókulcsát és a feladatsorokat. Itt nézhetitek meg a helyes válaszokat.
Az Oktatási Hivatal közzétette a tegnapi emelt szintű matekérettségi hivatalos megoldókulcsát és a feladatsorokat. Itt nézhetitek meg a helyes válaszokat.
Az Oktatási Hivatal közzétette a tegnapi matekérettségi hivatalos megoldókulcsát és a feladatsorokat. Itt nézhetitek meg a helyes válaszokat.
Tegnap óta több mint 28 ezren írták alá a matekérettségi alá azt a petíciót, amelyet érettségizők indítottak: a matekérettségi nehézsége miatt és kérik a ponthatárok csökkentését. Az érettségi óta pedig egyre több közös sírós programot hirdetnek a diákok.
"Szinte mindenféle téma volt a feladatok között: egyenletek, barátságosabb valószínűségszámítás és kombinatorika is" - mondta egy végzős diák az Eduline-nak. Színes feladatsort kaptak az emelt szinten érettségizők.
Hány százaléktól van meg a kettes a közép- és az emelt szintű érettségin? Mutatjuk a pontozási szabályokat.
Fellélegezhetek azok, akik nem az ötösre hajtottak a mai matekérettségin? Így számolhattok a pontokkal és a százalékokkal.
"Megkönnyebbülés volt, hogy túl vagyok rajta" - mondta az egyik Eduline-nak nyilatkozó érettségiző. Ezt gondolják a diákok a matekérettségiről.
„A középszintű matekérettségi második része tényleg nem volt egyszerű, apró csavarokat rejtettek el a feladatokban” – mondta az Eduline-nak Szabó Máté, a Studium Generale (SG) Matematika Szekciójának vezetője.
Itt megnézhetitek a középszintű matekérettségi összes feladatrészének megoldását.
És végül itt találjátok a középszintű matekérettségi 18. feladatának nem hivatalos megoldását.
A 17. feladatot sokan kihagyták a választható példák közül a középszintű matekérettségi második részében - ha mégis ezt a feladatot választottátok, itt nézhetitek meg a Studium Generale megoldását.
Itt nézhetitek meg a középszintű matekérettségi 16-os - választható - feladatának nem hivatalos megoldását.
Az évek óta folyamatosan csökkenő tendencia párhuzamba hozható a terjedelmében egyre bővülő, de minőségében silányuló Nemzeti Alaptantervvel. Schiller Mariannt, magyar-angol szakos tanárt, a Magyartanárok Egyesületének választmányi tagját, a diákok szövegértéséről kérdeztük.