#magyar_írásbeli_érettségi

Érettségi-felvételi Eduline

Magyarérettségi 2012: milyen lesz az idei feladatsor?

Május 7-én a magyar nyelv és irodalommal folytatódik a 2012-es érettségi szezon: 88 100-an vizsgáznak középszinten, míg az emelt szintet 1550-en választották. Utánajártunk, mire kell odafigyelni a feladatsor kitöltésekor, melyik feladatnál könnyű pontot veszíteni, mit kell tudni az ötösért és/vagy a kettesért.

Érettségi-felvételi Eduline

Könnyű volt az idei őszi magyarérettségi

Közel húszezer diák vesz részt összesen a pénteken kezdődött érettségi időszakban, ami ma a közép- és emelt szintű magyar írásbelikkel folytatódott. A legtöbben úgynevezett előrehozott érettségit tesznek, vagyis "előre dolgoznak" a májusi-júniusi időszakra, amikor beindul a vizsgadömping. A magyar írásbelin idén egy Lázár Ervin novellát kellett elemezni.

Érettségi-felvételi Eduline

Itt vannak az érettségi feladatsorok és a megoldások

Nehezebb volt az idei magyarérettségi a tavalyinál - állítja az általunk megkérdezett irodalomtanár. A szövegalkotás első feladata okozta igazán a meglepetést, ez az eddigieknél nagyobb háttértudást igényelt, az összehasonlító elemzést pedig idén is nagyon kevesen választották. A feladatsorokat és a tanár által javasolt, nem hivatalos megoldásokat most itt elolvashatjátok.

Érettségi-felvételi Eduline

Képek: megkezdődött a magyar érettségi

A magyar nyelv és irodalom, valamint a magyar, mint idegen nyelv írásbelikkel megkezdődtek a tavaszi érettségi vizsgák. Az első vizsganapon magyar nyelv és irodalomból középszinten 1.177 helyszínen 91.029 vizsgázó, emelt szinten 31 helyszínen 1.127 diák tesz érettségi vizsgát.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.