1,7 milliárd forintos kompenzálást kapnak a magániskolák az energiaárak miatt
A támogatás kifejezetten azoknak az iskoláknak jár, amiknek vallási egyesületek vagy más szervezetek, személyek a fenntartói.
A támogatás kifejezetten azoknak az iskoláknak jár, amiknek vallási egyesületek vagy más szervezetek, személyek a fenntartói.
Több mint 70 milliárd forintnyi rezsitartozást halmoztak fel az állami intézmények, ebből 14 milliárd a közoktatásé.
Az egyetem szerint az energiatakarékossági intézkedések beváltak, így egy rendhagyó tavaszi szünet után jelenléti oktatással indul a tavaszi félév.
A tankerület a rezsiárak emelkedése miatt döntött úgy, hogy egy ózdi művészeti iskolában felfüggesztik az eddigi szombati oktatást. Azonban így lesz olyan óra, amit nem tudnak megtartani.
A klímákat nem lehet majd fűtésre használni, a kollégistákat pedig arra kérik, hogy 30 fokon mossanak.
Nem a Semmelweis Egyetem az első, ahol döntöttek az idei fűtési szezonra vonatkozó a spórolási tervekről.
A nyelvvizsgaközpontok is megérzik az elszabadult energiaárakat. Ha nem találnak megoldást, télre be is zárhatnak.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME) is megszülettek az energiatakarékossági döntések, az egyetem a napokban meg is osztotta az új szabályokat.
A Kecskeméti Szakképzési Centrumban is problémákat okoz az energiaválság - az igazgató hétfőn jelentette be a megszorításokat.
A Vas Megyei Szakképzési Centrum levélben több érdekes spórolási tipp is van.
Az egyik nagykanizsai bölcsőde megtermeli magának a saját energiaszükségleteit. Nem kell aggódniuk a rezsiszámlák miatt.
Van, ahol a három- vagy négynapos iskolahét bevezetését, máshol a szombati tanítási napok törlését vagy az osztályok összevonását fontolgatják iskolaigazgatók az elszálló rezsiárak miatt, az ugyanis nemcsak itthon, hanem más országok iskoláiban is komoly problémát jelent. Van olyan szlovákiai iskolaigazgató, aki szerint egész egyszerűen a téli hónapokra kellene átütemezni a nyári szünetet.
Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.