Gyarmathy Éva: "Sok esetben lényegében az iskola gyártja a tanulási zavarokat"
A klinikai és nevelés-lélektani szakpszichológus szerint a Covid és a szinkronizált rajzfilmek is jelentős hatással vannak a gyerekek beszédfejlődésére.
A klinikai és nevelés-lélektani szakpszichológus szerint a Covid és a szinkronizált rajzfilmek is jelentős hatással vannak a gyerekek beszédfejlődésére.
Egy év alatt négyezer fővel nőtt a beszédterápiára szoruló brit gyerekek száma - a beszédterapeuták szakmai egyesülete szerint már nem tudják kielégíteni a megnövekedett igényeket.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.