#Tudáscentrum

Közoktatás Eduline

A képzéskoncentráció gondolata - a „TISZK-ek” létrehozásának koncepciója

Bármilyen jó is egy iskola, a rendszerszintű problémákkal intézményi szinten nem tud megbirkózni. A Közép-Magyarországi régió középtávú szakképzési terveiben a fejlesztési prioritások között az első és kiemelt terület ún. tudáscentrumok kialakítása a régióban, ahol a kínálat koncentrálódik, és a tartalmi megújítás, a szakképzésben érdekeltek együttműködése megvalósulhat. A gyakorló hely centrumok lehetnek aztán vizsgaközpontok és ún. innovációs központok is, valamint módszertani központok. Ezek felvállalják a kompetenciafejlesztést a szakképzésben, a hátrányos helyzetűek munkaerő piaci esély növelését. Fontos a leszakadó rétegek integrálása, felkészítése szakképzettség megszerzésére, mert a szegénység és iskolázatlanság nagy probléma, mert perspektívát nyújtó segítség nélkül újratermelődik.

Közoktatás Eduline

IT fejlesztés a BGF Zalaegerszegi Intézetében

Pályázati forrásból és szakképzési hozzájárulásból felszerelt modern, a hallgatók és az oktatók magas színvonalú munkáját egyaránt segítő infokommunikációs technológiai termeket avattak fel a Budapesti Gazdasági Főiskola Pénzügyi és Számviteli Főiskolai Karának Zalaegerszegi Intézetében.

Ezen a tíz magyar egyetemen tanítanak a legkiválóbb oktatók Felsőoktatás Székács Linda

Ezen a tíz magyar egyetemen tanítanak a legkiválóbb oktatók

A HVG friss, 2026-os felsőoktatási rangsora ismét a BME-t hozta ki országos győztesnek, ám a hallgatói és oktatói kiválósági listák élén ezúttal más intézmények is reflektorfénybe kerültek: a hallgatói rangsort az ELTE, az oktatóit a Szegedi Tudományegyetem vezeti.