#Jilly_Viktor

Közoktatás Eduline

Új ötlettel oldanák meg a lemorzsolódó diákok felzárkóztatását: a hét hírei

Balatoni Józseffel, ismertebb nevén Jocó bácsival a diákokra nehezedő nyomásról, Jilly Viktorral, a Fazekas-gimnázium vezetőtanárával a nyelvoktatásról beszélgettünk ezen a héten. Hírt adtunk az innovációs minisztérium tervéről, amely alapján műhelyiskolákat hoznának létre azoknak a diákoknak, akik nem fejezték be az általános iskolát, és arról is beszámoltunk, hogy a kormány kitart a 2020-as felvételi szigor mellett.

Nyelvtanulás Szabó Fruzsina

„A Fazekas százhúsz végzőse közül sokan mentek Cambridge-be, Oxfordba – és egy diák ment pedagógusnak”

A gyerekek alkalmasak arra, hogy nyelveket tanuljanak. A módszertan megvan, az óraszámok megvannak. Csak éppen a jó tanárok hiányoznak – mondta a nyelvoktatás helyzetéről az Eduline-nak adott interjúban Jilly Viktor, a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium angoltanára, aki úgy véli, nem a tanárok bűne, ha nem tudnak minden diákot felkészíteni a nyelvvizsgára, amely 2020-tól az egyetemi felvételi feltétele lesz. A Fazekas vezetőtanára szerint „ez annak a több évtizede rosszul működő rendszernek a hibája, amely nem tette lehetővé, hogy olyan tanárok legyenek az iskolákban, akik ezt a feladatot meg tudnák oldani”.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.