#CERME

Közoktatás Tornyos Kata

Hogyan kellene matekot tanítani? – Most kiderülhet

Miért éppen a matek a mumustárgy a magyar iskolákban? Tegnap kezdődött Budapesten a 13. CERME Konferencia, amelyen a világ közel 950 kutatója többek között azt vitatja meg, hogyan lehet mindenkinek szerethetővé és izgalmassá tenni a matekot.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.