Újabb nemzetközi sikert értek el a magyar középiskolások: két érmet is hazahoztak a Nemzetközi Kémiai Tornáról Campus life
Gál Luca

Újabb nemzetközi sikert értek el a magyar középiskolások: két érmet is hazahoztak a Nemzetközi Kémiai Tornáról

A csapatok sikere mellett a diákok közül többen egyénileg is szereztek érmet.

Kiemelkedően szerepeltek a magyar középiskolások a 8. Nemzetközi Kémiai Tornán (International Chemistry Tournament, IChTo), amelyet idén Bukarestben rendeztek meg: a Piros csapat ezüst-, a Zöld csapat pedig bronzérmet szerzett - tette közzé Facebookon a Tudományos Olimpikonok.

A versenyen két magyar csapat is érmet szerzett:

A Hungarian Team Red – Rőthy-Gruber Péter (ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Szombathely), Bencze Kinga (Gödöllői Török Ignác Gimnázium), Erdélyi Kata (Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium), Kakuk Mihály (Tatabányai Árpád Gimnázium), Nagy Bence (Szent István Gimnázium, Budapest) és Wu Yanxing (Budapest British International School) – ezüstérmet kapott.

A Hungarian Team Green pedig bronzérmes let, amely csapatot: Gombos Dávid (Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium), Budai Míra Vilma (Deák Téri Evangélikus Gimnázium, Budapest), Horváth Vitéz Adorján (VSzC Boronkay György Műszaki Technikum és Gimnázium, Vác), Kele Áron (Kőbányai Szent László Gimnázium, Budapest), Kutas Katalin (Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma, Pécs) és Viczkó Csaba Péter (ELTE Apáczai Gimnázium, Budapest) alkották.

Sírásó verseny és gumicsizma-hajító bajnokság - furcsa magyar versenyek, amiket látni kell

Az IChTo egyedisége, hogy bár alapvetően csapatverseny, egyéni teljesítményeket is jutalmaznak. Idén Rőthy-Gruber Péter aranyérmet szerzett, míg Gombos Dávid, Horváth Vitéz Adorján és Kakuk Mihály ezüst-, Nagy Bence, Bencze Kinga és Kutas Katalin pedig bronzérmet vihetett haza. A magyar diákok több különdíjat is elnyertek.

A Nemzetközi Kémiai Torna különlegessége, hogy a résztvevők nem egyszerű példamegoldásban versenyeznek: összetett kémiai problémákra kell kreatív, tudományosan megalapozott válaszokat kidolgozniuk, amelyeket angol nyelven mutatnak be, majd vitatnak meg ellenfeleikkel. A sikerhez nemcsak mély kémiai tudásra, hanem kiváló nyelvtudásra, előadókészségre, vitakultúrára és csapatmunkára is szükség van.

i