Egyre többen képzelik el a nőket tudományos pozíciókban.
A 60-as és 70-es években a gyerekek kevesebb mint 1 százaléka ábrázolta nőként a tudósokat és kutatókat, 2016-ra azonban ez az arány 34 százalékra nőtt - írja a Child Development felmérése alapján a Science.
A felmérés során több mint öt évtizeden keresztül vizsgálták 5 és 18 év közötti gyerekek mintegy 20 860 rajzát arról, hogy hogyan képzelik el a kutatókat. Míg a felmérés első két évtizedében szinte egyik gyerek sem ábrázolta nőként a tudósokat, a 2010-es években már a gyerekek több mint fele rajzolt nőket ebben a pozícióban.
Az arányok azonban tudományterületenként eltérőek. A biológia területén a 2010-es években a gyerekek 49 százaléka ábrázolta nőként a kutatókat, a kémia területén 35 százalékuk, a fizika és asztronómia területén viszont még mindig csak 11 százalékuk.