Nemsokára VR szemüvegen keresztül nézhetik a dínókat és a múzeumokat a diákok az iskolában Campus life
Gál Luca

Nemsokára VR szemüvegen keresztül nézhetik a dínókat és a múzeumokat a diákok az iskolában

A Meta új fejlesztésével az iskolákra is ki szeretné terjeszteni a virtuális valóság használatát. Bejelentették, hogy érkeznek az oktatást segítő VR funkciók.

A Meta nemrég közzétette az új termékeinek kiadásáró szóló terveit, amelyek az oktatás területén támogatnák a Quest VR-headsetek használatát.

Pontos részletek még nem derültek ki az új csomagról, azt viszont elmondták, hogy ezzel hozzáférést adnának a tanároknak egy sor oktatás-specifikus alkalmazáshoz és funkcióhoz. A terveik között nem szerepel új oktatási anyagok fejlesztése, hanem a VR-tanulási élményt építő cégeknek és szervezeteknek szeretnének ezzel platformot biztosítani.

A Meta szerint az új fejlesztések olyan dolgokat is lehetővé tesznek majd, amelyek a fizikai világban lehetetlenek. Ahelyett például, hogy elmondanák a diákoknak, milyenek voltak a dinoszauruszok, helyette köztük sétálhatnak majd a VR szemüvegekkel. Az osztályok pedig a világ bármely múzeumába ellátogathatnak anélkül, hogy el kellene hagyniuk a tantermet.

Emellett arra is kitértek, hogy a látványos órákon túl, ezeket a lehetőségeket olyan műszaki oktatásban vagy szakképzésben is fel lehet majd használni, amelyek a való életben nagyon drágák vagy veszélyesek lennének.

Van, ahol már most is használják a Meta eszközeit az oktatásban

Az ötlet sikerességét bizonyítva elmondták, hogy például az Új-Mexikói Állami Egyetemen a büntető-igazságszolgáltatás hallgatóit virtuális bűncselekményeken vezetik keresztül, hogy megtanulják annak kivizsgálási folyamatát. A Stanford Egyetemen a gazdaságtudományi képzések diákjait tanítják vele arra, hogyan kommunikáljanak egy nehéz beszélgetés közben vagy például egy interjún. A Glasgow-i Egyetemen pedig az orvostanhallgatók a virtuális valóság segítségével az emberi testen belül figyelhetik meg, hogyan is néz ki, miközben épp egy baktériummal küzd a szervezet.

A vállalat szerint a növekvő kutatási bázis is azt mutatja, hogy a VR-ban való tanulás javítja a diákok teljesítményét, valamint a részvételhez való elkötelezettségüket. Ehhez példának hozzák a Morehouse Főiskola által készített 2022-es felmérést. Ebben arról számoltak be, hogy azok a diákok, akik VR-ban tanultak, magasabb eredményeket értek el a tesztek során azoknál a társaiknál, akiket a hagyományos módon oktattak.