Ugyan már lelassult, de még mindig kétszámjegyű a „gyerekinfláció.”
Jelenleg 11 százaléknál tart a gyerekek zsebpénzének inflációja – számolt be a HVG a K&H felméréséről. Azoknak a termékeknek a drágulását követték figyelemmel, amiket a gyerekek és a fiatalok általában vásárolnak. Ide tartozhatnak bizonyos ételek és italok, valamint olyan tárgyak, amikre a gyerekek hajlandóak a saját pénzükből költeni.
Ez alapján a K&H olyan termékeket választott ki, mint: a kakaós csiga, gyümölcsjoghurt, hamburger, literes narancslé, hátizsák és szemüvegkeret. Mindez most októberben összesen 39 260 forintba került, míg tavaly ilyenkor ez az összeg 35 421 forint volt.
Az árak változásánál a KSH adatait vették alapul, annak érdekében, hogy egy országos átlagot kapjanak.
A KSH által mért országos adatok alapján
- a kakaós csiga idén októberben 252 forintba került – ennek az ára egy év alatt 3 százalékkal drágult
- a gyümölcsjoghurt 207 forintba került – 5 százalékos éves drágulás
- a literes narancslé 751 forint – 19 százalékos drágulás
- a hamburger 1590 forint – 27 százalékos drágulás
- a hátizsák 11 410 forintba került – 12 százalékos éves drágulás
- a szemüvegkeret 25 ezer forint – 9 százalékos drágulás
Míg tavaly októberben, az előbb említett példák alapján, 16 kakaós csigát lehetet venni 4 ezer forint zsebpénzből, addig 2023-ban már csak 15 jönne ki ugyanebből az összegből.