Egyáltalán nincs jó hatással a hallgatók teljesítményére, ha túl korán kezdődnek az egyetemi órák Campus life
Eduline

Egyáltalán nincs jó hatással a hallgatók teljesítményére, ha túl korán kezdődnek az egyetemi órák

Ha túl korán kezdődnek az egyetemi órák, a hallgatók jegyei romlanak, és kevesebben is mennek be az előadásokra és szemináriumokra.

A Qubit a Szingapúri Nemzeti Egyetem kutatásáról azt írja, majdnem 40 ezer hallgatói órai jelenlétét vizsgálták.

Az eredmények szerint a reggel tartott órák kifejezetten rossz hatással vannak a hallgatók teljesítményére, azoknak a jegyátlaga a legmagasabb, akiknek csak délután volt órájuk.

A Nature Human Behaviour folyóiratban megjelent tanulmány kitér arra is, hogy a hallgatók nagyjából egy időben fekszenek le aludni, így akiknek reggel órájuk van, kevesebb időt töltenek alvással. Az alváshiány pedig az egyetemi teljesítmény rovására mehet.

A kutatók azt javasolják, hogy az egyetemek fontolják meg a kötelező reggeli órák átütemezését. Bár azok megtartásával maximalizálni lehet az oktatók tanításra fordított idejét és a tantermek kihasználtságát, a hallgatók teljesítményét egyértelműen rontja.