Indulhat az iskolák digitális felszerelése, ingyenes képzést kapnak a tanárok Közoktatás
eduline/mti

Indulhat az iskolák digitális felszerelése, ingyenes képzést kapnak a tanárok

A felnövekvő nemzedékek versenyképessége, munkaerőpiaci esélyei javítása szempontjából is nélkülözhetetlen az oktatási rendszer azonnali és radikális digitalizálása: most dől el, hogy a magyar fiatalok milyen szerepet töltenek majd be az európai munkaerőpiacon, ahogy az is, hogy a magyar nemzetgazdaság milyen szerepet kaphat a nemzetközi versenyben - mondta a programért felelős Deutsch Tamás miniszteri biztos, miután elfogadták a fejlesztési terveket.

Egy hosszú folyamat, és egy elutasítás után végül elfogadta a stratégiai bizottság a  Digitális Oktatási Stratégiát, mely arra hivatott, hogy javítsa az iskolákban a digitális tartalomkínálatot, jobb módszertani támogatás nyújtson a tanároknak. A program következtében a tudásmegosztás fontossága is növekszik, amely szükségessé teszi, hogy az IKT-eszközök használata minden tantárgy esetében beépüljön a tanítás-tanulás és az értékelés folyamatába - mondta Czunyiné Bertalan Judit. 

A megvalósítás már a Digitális Jóléti Program néven zajlik majd.

A fejlesztések kiterjednek az infrastruktúrára (megfelelő iskolai hálózat, WiFi), az eszközellátottságra (okostábla, tablet), a digitális tananyagokra, a tanári, oktatói digitális kompetenciák gyarapítására és az iskolai adminisztrációra. Minden tanárnak és oktatónak lehetősége nyílik digitális készségeinek térítésmentes (tovább)fejlesztésére annak érdekében, hogy az általa tanított tantárgyak óráin a digitális oktatási eszközöket és technikákat készségszinten tudja használni. Továbbá, minden magyar polgárnak lehetősége nyílik arra, hogy saját lakhelyén (vagy annak legfeljebb 30 kilométeres körzetén belül) ingyenes alapszintű digitális oktatáson vegyen részt.

A tanárok munkáját IKT asszisztensek segítik majd, hogy minél jobban alkalmazzák a technológiákat.

A stratégia megalkotásában kiemelkedően aktívan részt vettek a pedagógus szervezetek és egyéb civil oktatási szervezetek. Czunyiné szerint a stratégiához érkezett hatalmas mennyiségű szakmai javaslat, észrevétel mind azt mutatja, hogy a magyarországi iskolák és pedagógusok készen állnak a digitális átállásra.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.