Bezártak a római iskolák a heves viharok miatt Közoktatás
MTI

Bezártak a római iskolák a heves viharok miatt

A legmagasabb szintű készültséget és az iskolák bezárását rendelte el szerda este Rómában és a közép-olaszországi Lazio tartományban az olasz főváros prefektusa a várható viharok miatt.

Csütörtökön zárva tartanak az iskolák Rómában és egész Lazio tartományban. A prefektus a meteorológiai előrejelzések miatt tartotta szükségesnek az óvintézkedést. Ezzel egy időben már szerda estétől a legmagasabb fokozatú riadó lépett életbe elsősorban Rómában és a római tengerparton levő Fiumicino térségében. A fokozatosan erősödő széllökések és az előre jelzett viharok miatt fennakadással kell számolni a római repülőterekre érkező és innen induló járatoknál. Készültségbe helyezték Lazio tartomány katasztrófavédelmét és a tűzoltóságot is.

Szerdán heves esőzések és áradások sújtották Olaszország számos más részét. Bezártak az iskolák az északi Cuneo és a szicíliai Catania városában is. A nagy mennyiségű csapadékot az Afrikából érkező meleg szelek hozták magukkal: Rómában szerdán este több mint húsz Celsius-fokot mértek majdnem hetven százalékos páratartalom mellett.

Az északkelet-olaszországi Friuli-Venezia Giulia tartományban szünet nélkül zuhogott az eső szerdán. Velence szigeteit elöntötte az ár. A toszkán Carrara városának utcáit víz öntött el, miután a helyi folyók kiléptek a medrükből. Ezerhatszáz épület rongálódott meg, hétezren töltik az éjszakát áram nélkül - mondta el Carrara polgármestere. Egyes híradások korábban azt jelentették, hogy egy halálos áldozata is van az özönvízszerű esőnek, ezt azonban a polgármester cáfolta. Egy idősek otthonának lakóit helikopterrel mentették ki.

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.