Két aranyérmet is szereztek a magyar diákok a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián Közoktatás
Gál Luca

Két aranyérmet is szereztek a magyar diákok a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián

A csapat mind a négy tagja dobogós helyezést ért el a csehországi Brnóban rendezett régiós informatikai versenyen.

12 másik ország versenyzői elől sikerült két aranyérmet is hazahozniuk a magyar diákoknak a június 23-29. között rendezett 31. Közép-Európai Informatikai Diákolimpiáról.

1994 óta minden évben megrendezik a Közép-Európai Informatikai Diákolimpiát (CEOI), amelyen idén a versenyzők fejlett algoritmikus gondolkodást igénylő feladatok megoldásában mérték össze tudásukat.

A több mint harminc éve zajló megmérettetés történetében a valaha elért legjobb eredménnyel végeztek a magyar középiskolások. Első helyezéséért aranyérmet kapott Molnár István Ádám (Miskolci Földes Ferenc Gimnázium) és Görömbey Tamás (Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium).

Emellett pedig ezüstérmet szerzett Czanik Pál (Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium), és bronzéremmel végzett Szilágyi Balázs (Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium).

“A fantasztikus teljesítmény a sok éven át tartó megfeszített munka eredménye. A sok nemzetközi versenyen edződött fiatalok tudásuk legjavát tudták nyújtani a versenyen. Nagyon örülünk az eredménynek és a felkészülés folytatódik az IOI-ra a fiúkkal.”

- nyilatkozott az idei eredményekről Erdősné dr. Németh Ágnes, a csapat vezetője.

Ezzel azonban nem ért véget a verseny, a diákolimpia szezon csúcspontja ugyanis a Nemzetközi Informatikai Diákolimpia lesz, amelyet szeptemberben tartanak Egyiptomban. A világversenyen a CEOI-n bizonyított magyar csapatból három diákolimpikon is részt vesz majd.

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.