Elkezdődött a KRÉTA fejlesztése, hamarosan jön a komplex modul Közoktatás
Eduline/MTI

Elkezdődött a KRÉTA fejlesztése, hamarosan jön a komplex modul

Tovább fejleszti a kormány a KRÉTA-rendszert - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.

Rétvári Bence a jobbikos Csányi Tamás országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére jelezte: tekintettel arra, hogy a kormány szeretne felkészülni a koronavírus-járvány második hullámára, megkezdődött a KRÉTA integrált részét képező Digitális Kollaborációs Tér modul (DKT) fejlesztése.

A DKT olyan komplex modul, ami segíti a tanárokat és a diákokat. Kiemelt funkciója a tanórai feladatok, a házi feladatok komplex, logikailag egységes rendszerben történő megjelenítése és kezelése, emellett alkalmas csoportos (projekt-) feladatok kezelésére is. Továbbá kezeli a határidőket, a beadási időszakokat a feladatok, házi feladatok esetében, és képes online kommunikációs platformot biztosítani a diákok és tanárok között - magyarázta az államtitkár. A fejlesztés az év végéig fejeződik be, de a DKT-modul egy része már október 1-jétől használható lesz.

Az államtitkár a koronavírus-járvány alatti időszakot elemezve kitért arra is: "a KRÉTÁN keresztül küldött üzenetek száma 200-szorosára nőtt átlagosan, a házi feladatok rögzítésének átlagos száma 35-szörösére, az elektronikusan intézett ügyeké háromszorosára emelkedett, míg az értékelések száma megfelel a korábbi évek átlagának, azaz annak, amikor megszokott módon működtek az iskolák.     A naplózások száma szintén megfelel a korábbi évek átlagának, a gondviselők belépési száma duplájára nőtt, ahogy a diákoké is".

A számok bűvöletében kiderült az is, hogy március 15. és június 15. között az értékelések száma meghaladta a 46 milliót, a kiküldött üzenetek száma a 13 millió 700 ezret, a rögzített házi feladatok száma 11 millió 367 ezer volt.

Rétvári Bence azonban kiemelte: a KRÉTA elsődlegesen tanügyigazgatási rendszer, nem a digitális oktatás támogatására alakították ki, de a rendkívüli helyzetben számos funkciója jól tudta támogatni az oktatást, valamint a tanárok és tanulók közötti kommunikációt.

Több tízezer forintot kell fizetnie, hogy újra taníthasson egy pályaelhagyó tanár

Úgy néz ki, újból minősítő vizsgát kellene tennie egy tanárnak, hogy újra gyerekekkel foglalkozhasson.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.