Hoffmann Rózsa szerint a jó tanár nem fél attól, hogy megmérik Közoktatás
MTI

Hoffmann Rózsa szerint a jó tanár nem fél attól, hogy megmérik

Egy jó tanár soha nem félt attól, hogy megmérjék, hiszen tudja, hogy időről időre bizonyítania kell - mondta a...

Egy jó tanár soha nem félt attól, hogy megmérjék, hiszen tudja, hogy időről időre bizonyítania kell - mondta a köznevelésért felelős államtitkár szerdán a kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskolában tartott sajtótájékoztatóján.

Hoffmann Rózsa kifejtette: egy jó orvos vagy egy cég alkalmazottja sem fél a megmérettetéstől, mert mindenkinek bizonyítania kell. Hozzátette: Kazincbarcika környező településeiről 20 intézményvezetőtől kapott tájékoztatást a köznevelési intézkedésekről, akik pozitív képet adtak az elért eredményekről. A pedagógusok portófiójáról itt olvashattok.

Kiemelte, a mindennapos testnevelést, amelyről elismeréssel szóltak a kazincbarcikai és edelényi tankerület iskoláinak igazgatói, hozzáfűzve, hogy a szülők és a gyerekek körében is népszerűek a hit- és erkölcstan órák, amelyek ennek a tanévnek az újdonságai voltak.

Mint mondta, a délutánig tartó iskola is sok pozitív eredményt hozott. Példaként említette, volt olyan intézményvezető, aki arról számolt be, hogy ennek köszönhetően javult a gyerekek tanulmányi eredménye a tavalyihoz képest.

Az államtitkár kitért a tanfelügyeleti és minősítési rendszerre. Úgy fogalmazott, a kazincbarcikai megbeszélésen jó példáját látta annak, hogy egy kurityáni pedagógus, intézményvezető is részt vesz az ehhez szükséges képzésen. Ezáltal tehát már ő maga is tájékoztatást tud adni a környék iskoláinak - magyarázta az államtitkár, hozzátéve, hogy az az "öngerjesztő folyamat", amelyet ennek a tanfelügyeleti és minősítési rendszernek szántak, elindult, "mert az, aki részt vesz benne, az autentikusan tudja továbbadni".

A béremelésekről azt mondta, nem lepte meg, hogy ezen a területen van probléma, mert nem tudták egy ütemben mindenkinél bevezetni. Feszültség van az adminisztratív, technikai személyzet változatlan maradt bére és a pedagógusok megemelt fizetése között. Ezt a későbbi években orvosolni fogják - tette hozzá.

"Ahhoz, hogy ez a társadalom megbecsülje a gyerekeket, akiknek a fejlődése mindennél fontosabb, először is a pedagógusokat, a nevelőket, a tanárokat kellett és kell olyan helyzetbe hozni, hogy meg tudjanak élni a bérükből". Ezt szolgálja az a többlépcsős béremelés, amely tavaly szeptemberben indult el – jegyezte meg Hoffmann Rózsa.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.