2011. szeptember. 17. 18:04 Eduline Utolsó frissítés: 2011. szeptember. 17. 17:59 Közoktatás

Személyiségfejlesztő foglalkozásokat indítanak iskolásoknak és óvodásoknak

Kreativitás- és személyiségfejlesztő programokat indít a Kossuth Klub óvodásoknak és iskolásoknak három budapesti és egy dunántúli intézményben a K. V. Társulat közreműködésével; a független színházi társulat az előadások bemutatásához kapcsolódva drámaórákat, zenefoglalkozásokat is tart.

A TIT Kossuth Klub Egyesület óvodai és iskolai, nem formális keretek között zajló kompetencia-, kreativitás- és személyiségfejlesztő programjait Füzesné Illés Zsuzsanna pszichológus és a K. V. Társulat közreműködésével valósítja meg 2011 szeptembere és 2012 júniusa között.

Az óvodások képzeletét, verbális, társas készségeit fejleszti a Varázsjáték elnevezésű, Gőbel Orsolya Szocioemocionális Pedagógiai Terápia módszerén alapuló program, míg a K. V. Társulat zenefoglalkozásai az óvodás gyerekek ritmusérzékének, koncentrációs képességének erősítését célozzák.

A színtársulat általános- és középiskolások számára írt előadásai és az ezekhez kapcsolódó beszélgetések a gyerekek és a serdülők tipikus iskolai, illetve szüleikkel, kortársaikkal kapcsolatos problémáit igyekszik feldolgozni.

A drámaórák fejlesztik és inspirálják a gyerekek lényegkiemelési és értelmezési képességét, továbbá segítenek a diákok önkifejezésének erősítésében.

MTI
Már csak egy hónap van a nyárból – hogyan segíthetünk a gyerekeknek visszarázódni az iskolai rutinba? Közoktatás Gál Luca

Már csak egy hónap van a nyárból – hogyan segíthetünk a gyerekeknek visszarázódni az iskolai rutinba?

Egy hónap maradt hátra a nyárból. Ez gyerekszemmel még rengeteg időnek tűnhet, azonban a szülőknél ilyenkor már felmerülhet a kérdés: mikor és hogyan érdemes visszaállni a megszokott iskolai hétköznapokhoz. Hogyan ne kelljen a gyerekkel túl nagy váltásnak megélni a nyári szünet végét? Budavári Eszter pedagógiai szakpszichológussal beszélgettünk.