Meglepő módszerrel tanítják olvasni a diákokat Pakson Közoktatás
Eduline

Meglepő módszerrel tanítják olvasni a diákokat Pakson

Saját írás- és olvasástanítási módszert fejlesztett ki az egyik paksi általános iskola két pedagógusa. Origamit használnak az órákon.

A két tanító szerint a papírhajtogatás felgyorsítja az írás technikájának elsajátítását, megmozgatja a fantáziát, könnyebbé teszi az óvoda és az általános iskola közötti átmenetet, a finommotorika fejlesztését.

„Gyorsan hoz sikerélményt, az elkészült alkotásokat bábozásra és annak segítségével szövegalkotásra is fel lehet használni. minden betűhöz egyszerű, gyorsan meghajtogatható modell tartozik” – mondta a teol.hu-nal Ring Mária és Fritz Mariann, a paksi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola tanítói. Az origamizás órai alkalmazása egyébként nem teljesen új ötlet, néhány iskolában a matematikaórákon már előkerülnek a hajtogatott papírok, az írás- és olvasástanuláshoz azonban eddig még sehol nem használták.

eduline

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.