2010. január. 18. 08:56 Eduline Utolsó frissítés: 2010. január. 18. 11:56 Közoktatás

Befejeződött az iskolai vizsgálat a verekedő diáklányok ügyében

Befejeződött a szekszárdi Kolping Katolikus Szakképző Iskolában az a vizsgálat, amelyet az igazgató rendelt el, mert az egyik diáklányt társai kétszer is bántalmazták - olvasható a hétfői Népszabadságban.

verekedés

Videóra vették a veréseket

A napilap emlékeztetett arra: a lányok egyik osztálytársa mobiltelefonnal rögzítette az eseményeket, ami az interneten nyilvánosságot kapott. Az iskola vizsgálata szerint az első bántalmazás tavaly, egy tanórán történt. Az igazgató beszélt a két lány szüleivel, és a tettest figyelmeztetésben részesítette. Ennek a konfliktusnak később nem volt folytatása. A második eset idén, óraközi szünetben történt, akkor az áldozatnak eleredt az orra vére.

A Népszabadság szerint az esetet vizsgáló pedagógusok úgy vélik, a tanárok mindent megtettek az incidens megelőzéséért. A támadót nem sokkal korábban az ügyeletes tanár meggátolta abban, hogy megüsse osztálytársnőjét. Az agresszív lánnyal beszélt osztályfőnöke valamint az iskola szociálpedagógusa, és a lány ígéretet tett arra, hogy a konfliktust másképp oldja meg, később mégis rátámadt a barátnőjére. A tettest édesanyja még aznap átkérte egy másik iskolába.

Azok a tanulók, akik a történteket videóra rögzítették, és az agresszióra buzdítottak, tantestületi megrovásban, azok, akik az eseményeket tétlenül végignézték, igazgatói figyelmeztetésben részesülnek.

Az iskolai jelentés így zárul: "A konfliktus forrása abban rejtőzik, hogy a fiatalok otthon nem látnak pozitív példákat, a durva, agresszív mintákat többnyire a médiából kapják, amely zúdítja rájuk a nyers erőszakot. Ráadásul a napjainkat jellemző nyomor, a munkanélküliség, a kilátástalanság mindehhez előkészíti talajt" - áll a cikkben.

Az ügyben rendőrségi vizsgálat is folyik.


mti

 

 

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.