Hatalmas botrányt robbantott ki két diáklány a halloweeni jelmezével Felsőoktatás
Eduline

Hatalmas botrányt robbantott ki két diáklány a halloweeni jelmezével

A két lány az 1999-es, columbine-i középiskolában történt mészárlás elkövetőinek öltözött be, egyikük édesapja szerint túl szigorú büntetést kaptak.

Új szintre emelte a halloweeni ijesztgetés fogalmát két tinilány az Egyesült Államokban: a diákok egy 1999-es iskolai mészárlás elkövetőinek öltöztek be, majd lefeküdtek iskolájuk könyvtárának padlójára, és így készítettek magukról képet. A két lány valószínűleg elismerő reakciókra számított, helyette viszont az iskola vezetősége három napra felfüggesztette őket - írja a hvg.hu.

Adair megye tanfelügyelője, Pamela Stephens a CNN-nek azt mondta: rendkívül komolyan veszik az ügyet, kivizsgálják a körülményeket, és ha kell, kiterjesztik a felfüggesztést. Az egyik lány édesapja azt nyilatkozta, a diákok szerinte is hibát követtek el, de az iskola aránytalanul súlyos büntetést rótt ki rájuk.

1999-ben a columbine-i középiskolában két tanuló, Dylan Klebold és Eric Harris rendezett mészárlást, meggyilkoltak tizenkét diákot és egy tanárt, megsebesítettek 21 embert, majd öngyilkosok lettek. Ez volt az Egyesült Államok történelmének egyik legvéresebb iskolai mészárlása.

Már több mint 42 millióan nézték meg ezt a videót: így is kezdődhetne a tanítás

Több mint 42 millióan nézték meg azt a videót, amelyet egy szülő tett közzé a Facebookon arról, hogyan köszönti az egyik amerikai általános iskola tanárnője reggelente a gyerekeket.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.