Elindult a Felsőoktatási Információs Rendszer, innen tájékozódhattok mindenről, ami a felsőoktatással kapcsolatos Felsőoktatás
Székács Linda

Elindult a Felsőoktatási Információs Rendszer, innen tájékozódhattok mindenről, ami a felsőoktatással kapcsolatos

Hány hallgató jár egy adott szakra és hány magas képesítésű oktatója van a számotokra szimpatikus intézménynek? Ezeket, és számos egyéb hasznos információt megtudhattok az Oktatási Hivatal új interaktív honlapjáról.

Elindult az Oktatási Hivatal felsőoktatási statisztikai adatokat bemutató interaktív online felülete, amely a Felsőoktatási Információs Rendszer Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (FIR OSAP) moduljából generált felsőoktatási ágazati statisztikákat mutatja be - jelentette be az Oktatási Hivatal.

 

A firstat.oh.gov.hu-n az érdeklődők az országos, egyetemi, kari szintű részletes hallgatói és oktatói adatokat nézhetik meg, és többek között arra is választ kaphatnak, hogy
  • egyes egyetemekre, főiskolákra félévente hány hallgató jár,
  • egyes szakokra hány hallgató jár, közülük mennyi a nő és a férfi, milyen korcsoportot képviselnek,
  • mely megyéből érkeznek az adott egyetem, főiskola hallgatói,
  • hányan járnak nappali vagy levelező képzésre,
  • mennyi a külföldi hallgatók száma,
  • hány kollégista van egyes egyetemeken,
  • mennyi a duális hallgatók száma,
  • hány PhD-vel rendelkező oktatója van az intézményeknek,
  • hogyan alakulnak az egyes egyetemek, szakok létszámadatai egymáshoz viszonyítva idősorosan stb.
A honlapon évente háromszor jelennek meg új statisztikák. Az őszi statisztika október 15-én, a tavaszi március 15-én, december 31-én pedig a teljes naptári évre vonatkozóan végzettségstatisztikát készítenek a felsőoktatásban bent lévő hallgatókról és oktatókról, kutatókról, tanárokról.

 

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.