Bejegyezték a Corvinus fenntartói alapítványát Felsőoktatás
MTI

Bejegyezték a Corvinus fenntartói alapítványát

Megtörtént a Budapesti Corvinus Egyetem fenntartói alapítványának cégbírósági bejegyzése, ezzel minden jogi feltétel adottá vált, hogy július 1-től az alapítvány legyen a felsőoktatási intézmény fenntartója - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdán az MTI-vel.

A Maecenas Universitatis Corvini Alapítvány cégbírósági bejegyzésének folyamata Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kezdeményezésére április végén indult el.

Az eljárás befejezésével az utolsó jogi feltétele is adott annak, hogy július 1-től az alapítvány vegye át a Budapesti Corvinus Egyetem fenntartását - közölte a minisztérium.

Kiemelték: a modellváltás nyomán a Corvinus új fejlődési pályára állhat, az intézmény működési szabadsága, az egyetemi autonómia növekszik. Az intézmény célja, hogy a hallgatók számára nemzetközileg elismert diplomát, versenyképes tudást adjon, és 2030-ra a világ 200, Európa 100 legjobb gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme közé kerüljön.

Corvinus: nem lesz tandíjemelés

Az egyetem fenntartóváltása nem érinti az ingyenes férőhelyek számát, és az önköltséges képzések térítési díjának emelése sem várható - reagált a Budapesti Corvinus Egyetem arra, hogy az Oktatói Hálózat keddi kerekasztal-beszélgetésén elhangzott: az egyetem gazdasági háttere elkerülhetetlenné teszi a hallgatói tandíjak jövőbeni emelkedését.

A közleményben kitértek arra is, hogy a magyar gazdaság versenyképessége a gazdaság- és társadalomtudományi felsőoktatás teljesítményének növelésével erősíthető. E cél elérése egy, az állami egyetemeket körülvevő intézményi-működési környezethez képest rugalmasabb, kiszámíthatóbb, tervezhetőbb működési környezet kialakítását igényli.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.