Matekérettségivel folytatódik az őszi érettségi időszak: több mint kétezren vizsgáznak ma Érettségi-felvételi
Eduline/MTI

Matekérettségivel folytatódik az őszi érettségi időszak: több mint kétezren vizsgáznak ma

A matematika írásbelikkel folytatódnak kedden az őszi írásbeli érettségi vizsgák. Délután latin és héber nyelvből tartanak írásbeliket.

Az Oktatási Hivatal MTI-hez eljuttatott közleménye szerint matematikából középszinten 290 helyszínen 1933, emelt szinten 20 helyszínen 130 diák ad számot tudásáról. Matematikából középszinten angol, német és horvát nyelven is vizsgáznak.

A matematika középszintű írásbelije 180 percig tart. A vizsgázók először (45 perc alatt) az I. feladatlapot, majd (135 perc alatt) a II. feladatlapot oldják meg, a feladatlapokon belül a rendelkezésükre álló időt tetszésük szerint oszthatják be.

A 10-12 feladatot tartalmazó I. feladatlap az alapfogalmak, definíciók, egyszerű összefüggések ismeretét ellenőrzi. A II. feladatlap két részre oszlik: az A rész három (egy vagy több kérdésből álló) feladatot tartalmaz; a B rész három, egymással megegyező pontszámú feladatot tartalmaz, amelyekből a diákoknak kettőt kell megoldaniuk, és csak ez a kettő értékelhető.

Délután latin és héber nyelvből tartanak írásbeliket. Latin nyelvből középszinten 16 helyszínen 53, emelt szinten 4 helyszínen 15 diák tesz érettségi vizsgát.

A tegnapi magyarérettségi megoldását itt nézhetitek meg:

Őszi vizsgaidőszak: itt a magyarérettségi hivatalos megoldókulcsa

Már javában tart a mai matekérettségi, de sokan a tegnapi feladatok megoldásokra kíváncsiak. Mutatjuk közép- és emelt szintű magyarérettségik megoldását. Délután pedig jövünk a földrajzérettségi feladataival.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.