#tanfelügyelőség

Közoktatás Eduline

Tanfelügyelettel vagy tesztekkel kellene kiszűrni a kudarcos iskolákat?

„Sokszor halljuk: a tanulók kudarca alapvetően az iskola kudarca. Addig a mértékig, ameddig az iskola felelőssé tehető a tanulási sikerekért és kudarcokért, ez bizony így van. Amíg azonban a tanulók kudarcai életre szóló következményekkel járnak, az iskolák kudarcának Magyarországon az égvilágon semmi következménye nincs” – olvasható az Oktpolcafé legfrissebb bejegyzésében.

Érettségi-felvételi Eduline

Ahol minden diák megbukott az érettségin: megvan a vizsgálat eredménye

Az utóbbi évek leggyengébb eredményét érték el a Kovászna megyei végzősök az idei tavaszi érettségin: két sepsiszentgyörgyi szakközépiskolában egyetlen érettségiző diák sem ment át a vizsgákon, de máshol is magas volt a bukás aránya. A tanfelügyelőség vizsgálata szerint a siralmas eredményt elsősorban a tanárok hozzáállása, a próbavizsgák száma és a tanulók családi háttere okozta – írja a Hírmondó.ro.

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.