Egyre több gyerek él olyan családban Magyarországon, ahol a havi átlagjövedelem 150-170 ezer forint között mozog
Itthon a 200 ezret is átlépte azoknak a gyerekeknek a száma, akik súlyosan nélkülöznek.
Itthon a 200 ezret is átlépte azoknak a gyerekeknek a száma, akik súlyosan nélkülöznek.
Angliában az iskolakezdés ötéves korban történik, mégis a szülők 60 százaléka nem tartja fontosnak, hogy a gyerek szobatiszta legyen, késsel-villával egyen vagy legalább tíz percig képes legyen egy feladatra koncentrálni.
90 százalék fölött van Magyarországon a friss diplomások foglalkoztatottsági rátája.
Magyarországon kétségbeejtően kevesen tanulnak legalább két idegen nyelvet. Egy angoltanár szerint sok mindent lehetne jobban csinálni a nyelvoktatás területén.
A Magyar Kardiológusok Társasága idei Szívünk Napja a Városligetbe költözött, ahol családi programok, interaktív gyakorlatok és szűrések keretében kérdezték a szakértőket az elhízás és a szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséről. Dr. Gellér László, a társaság elnöke, valamint Dr. Merkely Béla, a Semmelweis Egyetem rektora hangsúlyozták a mozgás és az egészséges életmód fontosságát.
A köznevelési államtitkár posztjában kiemelte, hogy nőtt a pedagóguspályát választók száma, és 2025-ben a pedagógusok átlagbére meghaladta a felsőfokú végzettségűek átlagbérének 80%-át.
Nagyjából négyszer annyiba, mint a családi pótlék.
Az adatokból jól látszik, hogy nagyban befolyásolhatja az egyetemválasztást a lakóhely is. A vidéki lakosú gólyák nagyobb valószínűséggel választottak a lakóhelyükhöz közelebb eső egyetemet.
A felsőoktatásra valóban több jut, de a közoktatásban már nem ennyire jó a helyzet.
A 2024/2025-ös tanévben több pedagógus dolgozik az általános iskolákban, mint tavaly, miközben a tanulók száma tovább csökkent.
Lassan több mint 10 éve folyamatosan nő a nem állami iskolákba és óvodákba járó gyerekek aránya.
A Magyar Fiatalok 2024 kutatás gyorsjelentésének bemutatásán kiemelték, hogy a felmérés szerint a magyar fiatalok sikeresek, itthon szeretnének maradni, biztos munkájuk van, és a családok, valamint a gyerekvállalás mellett állnak. Ezt viszont más kutatások nem igazán erősítik meg.
Az idegen nyelvi kompetenciamérésen minden évfolyam jobban teljesített mint tavaly, különösen a 9-11. évfolyamon ugrott meg az átlageredmény. Fontos azonban kontextusba tenni az első pillantásra pozitívnak tűnő adatokat.