Hankó Balázs: duplaannyi fiatal vett részt a Pannónia Ösztöndíjprogramban, mint az Erasmusban
Hankó Balázs hangsúlyozta, hogy nemcsak dupla annyian vettek részt a Pannónia ösztöndíjprogramban, mint az Erasmusban, de az ösztöndíjak is magasabbak.
Hankó Balázs hangsúlyozta, hogy nemcsak dupla annyian vettek részt a Pannónia ösztöndíjprogramban, mint az Erasmusban, de az ösztöndíjak is magasabbak.
A KIM felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára elmagyarázta azt is, hogy miért.
Magyar hallgatókat utasított vissza egy spanyol egyetem, de a Magyarországra érkező külföldi hallgatók száma is jelentősen visszaesett.
Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter úgy fogalmazott, hogy a modellváltó egyetemek szuveneritását vette össztűz alá Brüsszel.
Nem indult zökkenőmentesen a 2024/25-ös tanév. Mutatjuk, mik történtek szeptemberben.
Kihirdettük a legszebb magyar egyetem szavazás nyertesét, az Európai Bizottság kifejtette, hogy miért maradnak ki a modellváltó egyetemek továbbra is az Erasmusból és megemelték a tanárképzésen résztvevő diákok ösztöndíját – ezek voltak a hét legfontosabb hírei.
A megszokottnál nyugisabban indult, de nem telt eseménytelenül 2024 januárja. Összeszedtük a legfontosabb, vagy éppen legfurcsább történéseket.
Több magyar egyetem is felkerült a shanghaji szakterületi rangsorra. Mutatjuk, kinek érdemes két tanítási nyelvű iskolába jelentkezni. Szuper eredményt értek el a magyar diákok a digitális kompetenciamérésen. Összegyűjtöttük a hét legfontosabb történéseit.
A módosításokról a magyar kormány egyelőre nem küldött értesítést az Európai Bizottság számára.
Kinek való a négy évfolyamos gimnázium? Mutatjuk, mik közül választhattok, ha szakmát szeretnétek tanulni. Hamarosan eldőlhet az Erasmus sorsa. Ennyit ér egy mesterdiploma - mutatjuk a hét legfontosabb történéseit
A modellváltott egyetemek előtt is megnyílhat az út az Erasmus+ és a Horizont-programokhoz.
Hankó Balázs úgy fogalmazott egy pódiumbeszélgetésen, hogy a Pannónia programmal jobbat csináltak az Erasmusnál és eközben nem kötöttek alkut. Egy október eleji törvényjavaslat azonban másra utal.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.