Beszélhetnének-e valaha a kutyák?
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem etológusai legújabb kutatásukban annak jártak utána, milyen anatómiai, kognitív és evolúciós feltételei lennének annak, hogy a kutyák valóban beszélni tudjanak.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem etológusai legújabb kutatásukban annak jártak utána, milyen anatómiai, kognitív és evolúciós feltételei lennének annak, hogy a kutyák valóban beszélni tudjanak.
Egy ideális világban minden gyerek Montessori-nevelésben részesülne – vallja a Zürichben dolgozó óvodapedagógus. Miben előzik meg a Montessori-ovisok az állami intézményekbe járó társaikat, és van-e átjárás a két rendszer között?
A forrásokat az egyetem budapesti és szombathelyi létesítményeinek felújítására, korszerűsítésére fordítják. A fejlesztések célja, hogy a létesítmények korszerű és a hallgatók igényeihez minden szempontból igazodó környezetet biztosítsanak.
A „tehetséges szótanuló” kutyák nemcsak megjegyzik a játékok neveit, hanem képesek teljesen új, küllemükben eltérő tárgyakra is kiterjeszteni a szavak jelentését – ha azok ugyanarra a funkcióra szolgálnak.
Miközben az alapítványi modellbe szervezett egyetemek rendre plusztámogatásokhoz jutnak, az állami fenntartásban maradt intézmények forrásai továbbra is szűkösek.
Egy új társasjáték született az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán, amely a hátrányos helyzetű, lemorzsolódással veszélyeztetett fiatalokat segíti abban, hogy bátran tervezzék a jövőjüket.
A poloskafélék egyik őse több millió évvel ezelőtt a virágok beporzásában is részt vehetett.
Az ADF szerint a HUN-REN döntése nem felelt meg a függetlenség és pártatlanság alkotmányos elvárásainak, az ELTE határozata pedig nem tekinthető önálló, autonóm és befolyástól mentes döntésnek.
Az egyes személyiségjegyek más-más módon képesek megélni a dallamtapadás jelenségét, sőt azt is kimutatták, hogy vannak, akik pontosan tudják milyen módon és mikor ragadhatott be náluk egy adott dallam.
Továbbra is a Szegedi Tudományegyetem a legjobb magyar intézmény az ARWU szerint.
Augusztus végére ne nagyon csináljatok programot.
A módosítással a Magyar Tudományos Akadémiától elszakított kutatóhálózat négy központját olvasztanák be az egyetembe.
Egy ideális világban minden gyerek Montessori-nevelésben részesülne – vallja a Zürichben dolgozó óvodapedagógus. Miben előzik meg a Montessori-ovisok az állami intézményekbe járó társaikat, és van-e átjárás a két rendszer között?