Egy hét a visszaállásig: sokat számít, mennyit és hogyan alszotok  Campus life
Eduline

Egy hét a visszaállásig: sokat számít, mennyit és hogyan alszotok

A koronavírus járvány és a nyári életmód jelentősen megváltoztatta mindenki alvási rutinját - hamarosan itt az idő visszaállni a megszokott kerékvágásba.

Időtartamában, ütemezésében és körülményeiben is fel kell készítenünk a gyerekeket a megfelelő alvásra, hogy képesek legyenek a mindennapi koncentrálásra, és testi és lelki higiéniájuk összhangjának a kialakításával megfeleljenek az új kihívásoknak - írja Magyar Alvás Szövetség közleményében.

Hozzáteszik, a különböző korú gyermekeknek különböző mennyiségű alvásra van szükségük. A három és öt év közöttiek 10-13 óra, a hat és tizenkét év közöttiek 9-12 óra, a tizenhárom és tizennyolc év közöttiek pedig 8-10 óra alvást igényelnek.

Senkinek sem új információ, hogy az alvás jelentősen befolyásolja mindenki egészségét és hatással van a testi és a lelki fejlődésre. A megfelelő alvásidőtől megfosztottak pedig hátrányba kerülnek az egészségesen alvó társaikkal szemben - írja a szövetség -, a rossz alvás megváltoztatja a mindennapi életüket, teljesítményük csökken, érzelmileg labilisabbá válnak és érzékenyebbek a betegségekre.

A pszichológus szerint sem egyszerű az iskolakezdés

Ugyanis nagy változást jelent az óvodáskor után a gyerekek életében - mondta Csehák Hajnalka pszichológus.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Hirdetés