Bizonytalan végzősök, többé-kevésbé elégedett szülők – újabb beszámolók Közoktatás
Eduline

Bizonytalan végzősök, többé-kevésbé elégedett szülők – újabb beszámolók

Eléggé megoszlanak a vélemények a digitális oktatással kapcsolatban. Talán nem meglepő, hogy az érettségi előtt álló diákok kétségbeesettek, de van olyan szülő, aki szerint a kisebb hibák ellenére jól működik az új rendszer. Újabb olvasói levelek közül válogattunk.

Egyik olvasónk azt írta, érettségi előtt áll és ő sincs megelégedve a jelenlegi helyzettel. „Jó tanulónak mondanám magamat, de ha most valaki megkérdezi mi lesz, a válaszom: fogalmam sincs. Reménytelennek tűnik a helyzet, úgy érzem nem tudnék most leérettségizni” – mondta. Azt is kiemelte: szüksége lenne a jó jegyekre, mivel szeptembertől szeretne egyetemen továbbtanulni, de nincs ideje az érettségi tantárgyakkal foglalkozni, mert napi szinten bombázzák őket a feladatokkal, határidőkkel a Google Classroomban.

Lehetetlen lépést tartani, sokkal többet vagyok így “iskolában”, mint mikor ténylegesen be kellett járni.

Matekból és a szakmai tantárgyakból – mint a pénzügy, számvitel – szüksége lenne magyarázatokra, de a sok feladat mellett ezt nem nagyon kapnak, akármennyire is próbálkozik egy-két tanár megoldani a helyzetet.

„Nem tudom mi lesz velünk, reménykedem egy olyan határozatban, mint amit Angliában is bevezettek, de akár egy kis csúsztatásnak is örülnék, mert ezt így nem lehet csinálni. Reméljük hamarosan döntenek a mi ügyünkben is, nagyon rossz ez a bizonytalanság.”

A szülők között is megoszlik a vélemény

Korábban már beszámoltunk néhány szülő tapasztalatairól, most pedig egy újabb több-kevésbé elégedett anyuka írt nekünk.

„Jelenleg három gyerekkel vagyok itthon 4,5 éves ovis, 10,5 éves 4. osztályos és egy 8. osztályos fiúval” – mesélte az anyuka, akinek a gyerekei egy pesti iskolába járnak.

A kicsivel rajzolgat, építő kockázik, de a nagyok is szoktak vele játszani.  A 4. osztályos fiú első héten e-mailben kapta a feladatokat, amelyeket lefényképezve kellett visszaküldeni, miután elkészültek. Most, a második héten már e-mailben és Krétán keresztül is kap feladatokat, sajnos valamikor csak 10 óra után és akkor sem mindig a fő tantárgyakból. Már olyan is volt, hogy neki kellett a testnevelés órát videóznia. A fiának ez tetszett és kapott is rá jegyet.

Sajnos csak egy működő képes laptop és egy okos telefon (ami a sajátom) segítette a tanulást. Később ismerős segítségével kaptunk két darab használt tablet-et. Így már könnyebb.

A 8. osztályos gyereknek nagyon sok tananyagot küldenek, köztük rengeteg PowerPoint feladattal, amit vissza kell küldeni. Összességében, a kisebb hibák ellenére mégsem tudna rosszat írni a digitális oktatásról. „Ez a tanítóknak is egy új helyzet és amellett próbálják szórakoztatóvá tenni az otthoni tanulást” – teszi hozzá.

További diák, tanár vagy éppen szülő beszámolókat szívesen várunk az [email protected] címre vagy Facebookon.

„Ez az oktatási forma az érettségizőknek NEM JÓ!" - végzősök véleményei a távoktatásról

Hogyan élik meg az érettségi előtt álló diákok a távoktatást? Mi a véleményük az új oktatási rendszerről? Újabb olvasók osztották meg velünk a tapasztalataikat.

Nem szeretnél lemaradni a legfontosabb információkról? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

Hirdetés