A Klebelsberg Központ egyetlen olyan iskoláról sem tud, ahol nem sikerült az átállás Közoktatás
Eduline

A Klebelsberg Központ egyetlen olyan iskoláról sem tud, ahol nem sikerült az átállás

A Klebelsberg Központ elnöke szerint az első digitális munkarendben lezajlott iskolai héten gyorsan alkalmazkodtak az intézmények a helyzethez, egyetlen olyan iskoláról sem tudnak, ahol alig-alig vagy egyáltalán nem sikerült az átállás; és megfelelő mennyiségű digitális eszköz áll rendelkezésre.

Hajnal Gabriella, a KK elnöke a Magyar Nemzetnek adott interjúban kifejtette, a továbbiakban is úgy kell megoldani a tanulási folyamatot, hogy annak része legyen az ellenőrzés, valamint a támogató értékelés - írta a lap. Minden tantárgyhoz lehet digitális tartalmakat találni vagy készíteni - mondta.

Arra a kérdésre, hogy idővel átállítják-e az iskolákat egy központi programra, az iskolafenntartó elnöke elmondta: kaptak ugyan ajánlást az iskolák az Oktatási Hivataltól, de a módszertani szabadságba az is beletartozik, hogy mindenki olyan megoldásokat használ, amilyeneket a leghasznosabbnak talál a diákjai számára. "A tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy a kooperáció jól működik a pedagógusok és a diákok között ebben a nehéz helyzetben, segítik, támogatják egymást" - jegyezte meg.

A rendelkezésre álló digitális eszközökről a KK elnöke azt mondta, szükség szerint minden pedagógusnak tudnak eszközöket biztosítani, mivel a tankerületi fenntartású iskolákban összesen több mint 294 ezer laptop, PC, tablet, PDA és okostelefon van, továbbá 46 ezer pedagógus rendelkezik saját használatú laptoppal is. Dolgoznak már annak felmérésén is, hogy a tanulók számára hol van szükség és lehetőség eszközök kiadására. Ahol nincs más megoldás, ott offline módon kell megsegíteni a tanulást úgy, hogy ne legyen személyes kontakt a diák és a pedagógus között, levélben vagy telefonon keresztül. Arról is beszélt, hogy elengedhetetlen a kölcsönös bizalom mind a tanárok, mind pedig a tanulók részéről, hiszen a legfontosabb, hogy ebben a rendkívüli helyzetben is tudjanak tanulni és haladni a diákok.

Azonban a helyezt ennél kicsit bonyolultabb. Ahogy mi is írtunk róla, az RTL Klubnak mesélt az első hétről és a digitális oktatással kapcsolatos problémákról a 11 éves Amanda és a 13 éves Évi édesanyja. A család Nyíregyházától 13 km-re lakik, Nagykállón. A gyerekek Nyíregyházára járnak iskolába. A lányoknak hiányzik az iskola, a barátok, a nap rutin. Bár a testvérek mindenben segítenek egymásnak, a tanuláshoz szükséges eszközök nem állnak redelkezésre, így más módszert kellett választaniuk. Nincs a házban laptop, okos telefon és tablet sem. A házifeladatokat majd postán kapják meg az iskolától és ugyanebben a formában juttatják majd vissza a tanároknak. Illetve hozzánk is több olyan levél, üzenet érkezett, amiben a szülők vagy maguk a diákok panaszkodnak arról, a rendszer még koránt sem állt fel. Sok helyen csak a múlt hét közepén indult az oktatás, sok iskolában pedig mára ígértek tájékoztatást.

A tanárok azonban most vizsgáznak. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke szerint bár nem egyszerű a most kialakult helyzet, azonban a "koronavírusnak köszönhetően" elképesztően innovatív energiák szabadultak fel a tanárokban, akik már belefáradtak a korábbi rendszerbe – mondta el Szűcs Tamás korábban.

A minisztérium szerint rendben zajlik az átállás a szakképzésben is

A KRÉTA rendszerben szakképzéseknél feltöltött házifeladatok száma a korábbi átlagos 2000-ről 3900-ra nőtt, és további élénkülés várható - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdán az MTI-vel.

Nem szeretnél lemaradni a legfontosabb információkról? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

Hirdetés